søndag den 16. februar 2014


Hej skønne læsere <3 I dag kommer min makeup tutorial endelig. Den er ikke blevet helt som forventet, der er en masse ting jeg gerne vil lave om, men det ved jeg til næste gang, og jeg håber I vil tage godt i mod den alligevel. I dag vil jeg vise jer et af mine hverdags makeup looks på øjnene. Der vil komme en tutorial kun til ansigtet i næste uge. Jeg har denne makeup på hvis jeg for eksempel skal ud at shoppe, eller mødes med en ven eller veninde. Jeg har den ikke på i praktikken, der har jeg mindre makeup på.
Jeg har i denne tutorial brugt That's Hearts pallet, som jeg har lavet et indlæg om tidligere (link her) <3


Jeg bruger en blød, løs børste fra Nilens Jord til at påføre øjenskyggerne. Jeg starter med den lyseste farve. Det er champagne med meget glimmer i. Denne lægger jeg på hele øjenlåget, samt under øjenbrynet:



Derefter tager jeg den lyseste af de brune farver, og lægger den på yderste del af øjenlåget, og op på globelinjen, dvs. at jeg trækker farven en lille smule over øjenlåget, for gradvist at gøre tonen mørkere:



For at gøre looket mere dramatisk, og få noget dybde, samt illusionen af større øjne, tager jeg en mørkebrun farve med hints af rose gold, og lægger i globelinjen, ovenpå den lysebrune. Den lysebrune virker som en mellemfarve, der gør overgangen fra champagnen til den mørkebrune mere flydende og naturlig. Jeg blender derefter farverne sammen, blend ikke for meget, da de ellers kan blive grumsede, så overgangen bliver endnu mere naturlig:


Som I kan se på billedet, er der nu mere dybde i mine øjne, men farven er stadig naturlig og diskret, hvilket gør dette look godt til hverdag. Nu er jeg færdig med øjenskyggerne, og klar til at påføre eyeliner:


Jeg starter med en kohl eyeliner fra Sisley, i en mørkebrun farve. Jeg er blond, og kan derfor godt lide ar bruge en brun eyeliner til hverdag, da dette gør mit look mere blødt og naturligt. Jeg påfører den på den våde kant ved øjenlåget (IKKE på den nederste, dette gør jeg kun til fest) og lægger en tyk streg oven på øjenlåget, så tæt på øjenvipperne som muligt. Dette ser lidt rodet ud, men vi ordner det lige om lidt:



Den tykke streg vi har lagt på selve øjenlåget med kohl eyelineren bruges som underlag til vores "winged" eyeliner, som jeg vil lægger med en øjenskygge og en eyelinerbørste. Ved at lægger kohl først får jeg en guideline, samt noget øjenskyggen kan hænge fast i. Dette gør desuden at eyelineren holder længere:


Jeg bruger min eyelinerbørste fra Nilens Jord, og den mørkebrune øjenskygge jeg brugte på globelinjen, til at lave den "winged" eyeliner ovenpå:



En "winged" eyeliner løfter øjet, gør at øjenvipperne ser tykkere ud, og giver en dramatisk og sexet effekt til afdæmpede øjenskygger. Jeg gør min "winged" eyeliner mere tydelig ved at påføre en tynd streg flydende, sort eyeliner oven på min øjenskygge, men ikke over, så farven, igen, gradvist bliver mørkere. Jeg bruger min yndlings eyeliner "Glam Eyes" fra Rimmel til dette:



Til sidst påfører jeg mascara, jeg bruger pt. Maybellines "The Rocket, Volum' Express":




Jeg elsker mascara, da dette virkelig gør looket komplet, og kan gøre SÅ meget for ens øjne. Hvis jeg skulle vælge ét makeupprodukt til mine øjne, skulle det uden tvivl være mascara! Når jeg påfører det, kan jeg godt lide at starte helt nede ved roden af øjenvipperne, og gøre dem tykke og fyldige, og derefter køre børsten op for at få noget længde på. Her er det færdige look med makeup på ansigtet også (tutorial på det kommer næste uge):


Som I kan se er min øjenmakeup naturlig, men stadig dramatisk nok til, at mine øjne ser store ud, og får noget opmærksomhed.
Hvad synes I om denne tutorial? Hvis I har nogle forespørgsler til andre looks, må I endelig sige til, så laver jeg dem inden for den næste uges tid <3 Senere i dag kommer der et indlæg om lækre, hyggelige sweatre og cardigans til starten på foråret, som jeg har fundet til jer på eBay. Og så har jeg virkelig mange, spændende blogindlæg planlagt i den kommende uge, I skal glæde jer!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar